Та сама тема з репертуаром, типу під час війни треба, щоб він був більше заточений під такі цілі, щоб бути частиною культурного фронту. Ок, граю я українську тему в Україні. За межами України я її грати не можу, бо так вирішили в Україні. В Україні грати українську музику — це просто тематичне виконавство, а не фронт чи боротьба. Якщо це патріотичні пісні — це теж тематичне виконавство, яке слугує певним цілям. Стосовно культ.фронту — згадаймо культурну політику совка, де вся культура, якій дозволяли бути на видноті, слугувала пропаганді. Я ще у 2022-23 рр. зробив певну роботу по обробках української музики, мій вклад у цій царині вже є, і це все лише з моєї волі. Не було б у мене такої волі — я б того не робив, бо мене ніхто ані заохочує, ані примушує, у своїй репертуарній політиці я з одного боку наче у вакуумі, де комунікація здебільшого віртуальна, з іншого боку дихаю вільним повітрям, бо люблю, коли мене не чіпають і не намагаються до чогось спонукати.
Впрягатися у якісь дискусії, щоб закенселити рос.музикантів або тих, хто туди їздить — у цьому є сенс, я цим займаюсь, бо до мене доходить певна інформація, і я можу її поширити у певних колах. Але нема такого закону — ані державного, ані морального — який до цього когось би примушував.
Члени суспільства, які ставляться до мистецтва споживацьки та висловлюються про те, що митцям варто, а що не варто, ризикують спонукати митців перехотіти робити для них хоч якийсь культурний продукт. Перехід до європейського порядку у нас досі супроводжується намаганнями залишити у якості норми деякі елементи совка з надією на те, що вони приживуться в іншій ментальній парадигмі, якої ми наче прагнемо, але уявляємо її собі з висоти досвіду совкового погляду на речі.
Немає коментарів:
Дописати коментар