Усіма справами там завжди займався тесть, причому дуже ревносно, дружина могла щось там своє внести у планування ділянки чи ще щось, лише якщо його переконає, то була гра така, хочеш якоїсь свободи прийняття рішень — спробуй людину зацікавити та переконати, тоді він не буде заважати. Ясно, що всі моменти, пов'язані з водопроводом, електрикою і т.п., були лише під контролем тестя. Ми поїхали, щоб побачити, де тут самі розуміємо, що робити, а що ні, щоб хоча б ясність була, раптом десь треба викликати якогось спеца.
Виявилося, що все, що хотілося зрозуміти, стало ясно — де вентиль, яке там призначення яких кранів, як що правильно відкривати/закривати з урахуванням інженерних хитрощів — коротше, розчехлили там все, хоча тесть завжди створював декорацію, наче лише він тут розуміє призначення деталей та як що треба робити. Власне, частково через це я їздив туди 1-2 рази на рік, бо мене вкурвлювала обстановка побутового диктату та якихось порад, коли треба, скажімо, взяти одну палку, одразу отримаєш пораду, як не спіткнутися об іншу палку, хоча у мене є очі, та я дивлюсь під ноги. Я і так міська людина, що виросла в урбаністичному середовищі, мені вся ця природа, квіти, дерева і кущі просто до лампи, так завжди було. У якийсь момент я просто вирішив відмовлятися від поїздок на дачу завжди, коли нема чогось типу політичної доцільності.
Сьогодні не скажу, що там сильно втомився з побутовими заморочками, але було таке відчуття, що ці травки-квіточки-лужайки тупо жеруть мою енергію. Щоб туди їздити, мені потрібні конкретні цілі, бо просто побути в саду на повітрі — це не ціль, а неясно що, і до чого тут я. Поїхати зі шліфмашиною та шматком черепахового панцира — так, бо пиляти черепаху вдома нереально через сморід від кісткового пилу. У мене є один улюблений медіатор для мандоліни — черепаховий, краще нема, і він стирається, треба новий, плюс з кизилового дерева гарні медіатори, мало не кращі серед дерев'яних, а там є кизилові гілки. Ще можна туди поїхати робити шашлик, коли закортить чогось такого. Чи раків замовити. Ще от кебаб на дровах хочу якось забацать — може, влітку таке влаштую. Єдине, що б я там побудував, — це чайна хатинка. Хоча мене й поїздки у Чaгyaн влаштовують, там все це вже на терасі побудовано. Коли можна чогось не робити, нащо це робити? Це вже про систему цінностей та місце в ній об'єктів побутового призначення.
Але в цілому у мене є така мулька, що я не можу пропускати через себе ідеї якихось конструкцій, ремонтів, будівництва, навіть планування ділянки, щоб там жити. Я максимально абстрагуюся від таких питань, бо не розумію самої концепції прив'язаності до місця. Це не циганська мулька, бо те, що всі цигани кочові — міф. Це просто, мабуть, невміння вважати дім, де ти живеш, чимось таким, у що треба емоційно вкладатись, піклуватись про його вигляд, бо здавна звик, що дім — це місце, це потворність замазують якимись візуальними ефектами, типу людина лайно, вдома трешнина, але для інших — дивіться, яке в неї крісло, кавьор і телевізор. Необхідність робити вдома косметичний ремонт все одно наздоганяє. А прив'язаність до сільської хати — це певне заземлення, що категорично не моя тема. У місті краще, можна їздити на самокаті чи велосипеді, вжух — і всі обличчя швидко зникають за спиною. За містом асфальт такий, що не покатаєшся. Плюс у місті у кожного своя бетонна нора, він туди заліз, і його не видно й не чутно, і ти також у своїй норі зашифрувався, і всім ок. Всюди, де є суміжні ділянки та прозорі огорожі — всюди є чужа присутність, якихось людей видно, чутно, вони проходять біля ділянки та зиркають. "Якось люди так живуть, звикають, і нічо!" — ок, люди молодці, але це не моя тема. Як добре, що мене ніщо не змушує переїхати за місто, часто собі це кажу, коли дивлюся на ті гарні дерева та квіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар